آرشیو آذر ماه 1401

مجموعه ای برای درمان لیزری هموروئید (بواسیر)

علائم هموروئید خارجی چیست؟

۸ بازديد

احتمالاً کلمه ی بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid) بسیار به گوشتان خورده است. این کلمه بسیاری از افراد را به یاد مشکلات جسمی پدربزرگها و مادربزرگهایشان در سنین پیری میاندازد، اما بر خلاف تصور عموم این بیماری از سنین جوانی شروع میشود. این اختلال خاموش ممکن است بدون بروز نشانه های واضحی در بدن فرد به وجود آید و حتی در صورت ظهور علائم هموروئید نیز به دلیل جوانی و بی توجهی فرد به آنها، سالها از نظر فرد مخفی بماند.
بواسیر(هموروئید), ساختار عروقی(سیاهرگ و سایر رگ ها) در کانال مقعدی میباشند. در شرایط عادی این عروق (سیاهرگ و سایر رگ ها) نقش بالشتک هایی جهت کنترل مدفوع را ایفا میکنند و زمانی که متورم یا ملتهب میشوند به بیماری تبدیل می شوند.

بررسی عوامل تاثیر گذار در هزینه جراحی هموروئید با لیزر

انواع بواسیر

بواسیر داخلی

در بواسیر داخلی رگ های ناحیه ی داخلی مقعد دچار آسیب و کشیدگی می شوند . این نوع هموروئید غالبا با خونریزی ولی بدون درد همراه است . میزان گیرنده های عصبی درد در ناحیه ی داخلی مقعد بسیار کمتر است

بواسیر خارجی

در بواسیر خارجی رگ های ناحیه ی خارجی مقعد درگیر می شوند و التهاب و تورم این رگ ها به شکل توده ها و زائده های گوشتی شکل در اطراف سوراخ مقعد پدید می آیند . این ها همان برآمدگی هایی هستند که در مقعد افراد مبتلا به هموروئید مشاهده می شود . در این نوع هموروئید بیمار با درد بسیار شدید تری به خصوص در هنگام دفع مدفوع مواجه است

انواع هموروئید

علائم هموروئید چیست؟

نشانه ها و علائم بیماری بستگی به نوع آن دارد. بواسیر داخلی در هنگام دفع مدفوع، خونریزی روشن دارد. اگر خون تیره تر از حد معمول باشد نشان دهنده ی بهبود بیماری یا نشان دهنده ی خونریزی در قسمت های بالاتر دستگاه گوارش است. بواسیر خارجی شامل درد و تورم اطراف کانال مقعدی است. در نوع خارجی امکان باقی ماندن یک زائده ی پوستی کوچک اطراف مقعد وجود دارد.
نشانه های ظاهری هموروئید:

  • دیدن خون در مدفوع
  • درد مقعدی
  • خارش ناحیه مقعد
  • خروج ترشحات لزج بعد از دفع
  • دفع ناکامل مدفوع

معرفی بهترین مراکز درمان و کلینیک لیزر بواسیر با بهترین امکانات و تجهیزات

علت بیماری هموروئید چیست؟

همه افراد در معرض این بیماری قرار دارند زیرا فاکتورهای مختلفی در طول زندگی وجود دارند که احتمال ابتلا به هموروئید را افزایش می دهند.
به طور کلی هر عامل که باعث اعمال فشار به ناحیه ی مقعدی شود، می تواند خطر بروز این بیماری را افزایش دهد. از شایع ترین علت ها می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • یبوست مزمن
  • نشستن طولانی
  • بارداری
  • زایمان
  • رابطه مقعدی
  • کهولت سن
  • چاقی یا اضافه وزن
  • جابه جایی اشیاء سنگین

علت بیماری بواسیر

انواع روش های درمان بواسیر

عمل جراحی: جراحی و برش بواسیر برای بواسیرهای بزرگ به کار میرود و معمولا میتوان بلافاصله بعد عمل به منزل رفت و در این جراحی قسمتی از روده فرد برداشته میشود.

دارو: برای درمان این بیماری چند پماد مختلف وجود دارد، ولی هیچ یک از این پماد ها درمان قطعی این بیماری نیستند. علت مصرف این پماد ها، کنترل و تسکین علائم این بیماری، مثل درد، خارش و سوزش مقعد است.

درمان هموروئید با لیزر: لیزر هموروئید سریع ترین و اثرگذارترین روشی است که برای درمان این بیماری به کار می رود. لیزر را می توانید در مطب پزشک، سرپایی و بدون درد یا خونریزی انجام دهید. جراحی و درمان هموروئید با لیزر به کمتر از نیم ساعت زمان نیاز دارد و بعد از انجام آن، نیازی به دوران نقاهت و یا استراحت در منزل نیست.

اغلب با روش های خانگی و مراقبتها بواسیر در عرض یک هفته بهبود مییابد اما اگر بعد از یک هفته بهبود حاصل نشد به پزشک مراجعه کنید و اگر هم در دورا یک هقته اول درد و خونریزی شدید بود به پزشک مراجعه کنید.
جهت آشنایی با بهترین دکتر هموروئید به سایت ماه درمان مراجعه نمایید.

اگر از بیماری های نشیمنگاهی مانند هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی و رنج می برید، ما درمانی کامل توسط تیم پزشکان متخصص دارای بورد برتر برایتان در کلینیک ماه درمان مهیا کرده ایم

ماه درمان معتبرترین مرکز درمان هموروئید با لیزر

۶ بازديد

بواسیر یا هموروئید چیست؟

بیماری بواسیر (به انگلیسی hemorrhoid) یا (piles) همان رگ های خونی متورم و آسیب دیده در ناحیه مقعد و یا بخش تحتانی روده بزرگ میباشد. دلیل عمده هموروئید را ایجاد فشار زیاد در بخش تحتانی روده که به خروجی مقعد وصل می شود دانسته اند. بواسیر شایعترین بیماری مقعد است. احتمالاً نیمی از افراد تا سن پنجاه سال، به بواسیر دچارمیشوند. بواسیرها ناشی از گرفتاری سیاهرگ های ناحیه مقعدی هستند. اگر به هر علتی، فشار بیش از حد به پایین راست روده (رکتوم) و ناحیه مقعدی وارد شود، به طور غیرطبیعی این سیاهرگ ها متورم میشوند.

درمان بواسیر

چه افرادی در معرض ابتلا به بواسیر هستند؟

سبک زندگی افراد به مقدار بسیار زیادی در به وجود آمدن این عارضه موثر است ولی عوامل دیگری وجود دارند که یک فرد را در برابر ابتلا به بواسیر آسیب پذیر تر می کنند. این موارد عبارتند از:

سابقه ارثی در خانواده: بواسیر می تواند از طریق ژنتیکی از والدین به کودک نیز منتقل شود، بنابراین اگر والدین شما بواسیر داشته باشند ، احتمال ابتلا شما به این بیماری بیشتر است.

کارهای سنگین و نشستن طولانی مدت: کسانی که مداوم اجسام سنگین حمل می کنند یا شغل های کارمندی و رانندگی همراه با نشستن طولانی مدت دارند، بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به بواسیر یا هموروئید هستند.

فشار آوردن به اسفنکتر ها زمان دفع: زمانی که هنگام دفع بیش از حد به خود فشار وارد کنید یا به مدت طولانی در دستشویی بمانید، به عضلات اسفنکتر مقعد فشار وارد شده و احتمال ابتلا به بواسیر افزایش پیدا می کند.

رابطه از پشت: یکی از عواملی که در تحریک مقعد برای ایجاد بواسیر نقش دارد، رابطه مقعدی است.

بارداری: زنان باردار به احتمال بسیار زیاد دچار بواسیر در بارداری می شوند.

درمان بواسیر با لیزر و عمل سرپایی هموروئید

درمان بواسیر با لیزر که امروزه جایگزین عمل های سنتی شده، به دلیل نتایج رضایت بخشی که تا کنون داشته مورد استقبال بیماران و پزشکان قرار گرفته است. روش لیزر درمانی به عنوان جدیدترین متد درمان انواع عارضه های نشیمنگاهی شناخته می شود که کاملا ایمن، بی خطر و سریع است.

هزینه درمان بواسیر یا هموروئید داخلی با لیزر

بحث هزینه های درمان همیشه از امور مهم و اساسی در پروسه های درمانی بیماری ها محسوب می شود و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه اهمیت آن به وضوح مشخص است. در رابطه با هزینه درمان بواسیر با لیزر باید بگوییم که قطعا از انجام عمل جراحی و بستری در بیمارستان مقرون به صرفه تر است.

درمان هموروئید با لیزر

درمان سریع بواسیر در خانه

هموروئید (داخلی و خارجی) یکی از معضلات عصر حاضر است. درمان خانگی بواسیر می تواند روی توده های کوچک تاثیر گذاشته و از رشد آنها جلوگیری کند. البته بهترین راه این است که قبل از اقدام به هر کاری، با یک پزشک مشورت کنید و از نظر ایشان مطلع شوید. ممکن است پزشک یکی از روش های زیر را همراه با انجام درمان تهاجمی بواسیر پیشنهاد کند:

درمان هموروئید با عسل

.اصلی ترین کاری که عسل برای بواسیر انجام می دهد، جلوگیری از پیشرفت زخم و خاصیت آنتی باکتریال آن می باشد

حمام سیتز یا آبگرم

حمام های آب گرم، چه در وان کاملاً پر یا در حمام نشسته، میتوانند به درمان خانگی هموروئید و تسکین خارش، سوزش و اسپاسم عضلانی اسفنکتر کمک کنند.

روغن زیتون

اگر درمان بواسیر در خانه را آغاز کرده اید روغن زیتون زیادی را در برنامه ی غذایی روزانه ی خود بگنجانید تا حال روده های شما همیشه خوب بماند و به یبوست مبتلا نشوید. یکی از روش های موثر استفاده از روغن زیتون همراه با عسل می باشد که به صورت یک مخلوط مساوی از ترکیب هر دو آن را میل کنید یا روی موضع هموروئید بمالید.

چه چیزهایی نباید بخوریم؟

خوردن غذاهایی با فیبر کم می تواند باعث یبوست، بواسیر یا حتی بیماری های بدتر از آن نیز شود و بهترین راهکار کاهش خوردن اینگونه مواد است.

  • نان سفید و شیرینی
  • شیر، پنیر و سایر لبنیات
  • گوشت
  • غذاهای آماده مثل گوشت یخ زده یا فست فود
  • مکمل های آهنی نیز می تواند منجر به یبوست یا سایر مشکلات گوارشی شود پس قبل از مصرف آنها با دکتر خود مشورت کنید.

پزشک خوب برای تشخیص بواسیر چه نقشی در درمان آن دارد؟

تشخیص درست اولیه بیماری توسط پزشک هموروئید، اولین قدم و مهمترین گام برای شروع روند درمان قطعی هموروئید می باشد. لازم به ذکر است؛ در موارد متعددی از بیماران که برای درمان مجدد به کلینیک ماه درمان مراجعه کردند، عود بیماری به دلیل عدم تشخیص صحیح پزشک در انتخاب روش مناسب بوده است. انتخاب بهترین روش نیز نیازمند تجربه دکتر در عمل های بالا و موفق می باشد.

دکتر هموروئید

چرا کلینیک ماه درمان؟

کلینیک ماه درمان صرفا بر روی درمان بیماری های نشیمنگاهی (مقعدی) متمرکز می باشد و دارای با تجربه ترین کادر پزشکی در زمینه بیماری های مقعدی می باشد که نقش این تجربه در کاهش درصد عود بیماری و تشخیض و درمان صحیح بیماری بسیار ارزشمند می باشد. شما می توانید اطمینان حاصل فرمایید که در این کلینیک جراحی راحت و با حداقل درد و خونریزی را زیر نظر مجرب ترین پزشکان از جمله دکتر روبیک به بو تجربه خواهید کرد.