آرشیو فروردین ماه 1402

مجموعه ای برای درمان لیزری هموروئید (بواسیر)

دکتر بواسیر خانم - متخصص هموروئید خانم در تهران

۱۳ بازديد

بیماری بواسیر چیست؟

بیماری بواسیر یا هموروئید نوعی بیرون زدگی مقعدی است که در اثر ملتهب شدن سیاهرگ های اطراف مقعد یا داخل کانال رکتوم به وجود می آید. معمولا حدود نیمی از بزرگسالان بالا 50 سال به دلیل سبک زندگی خود علائم هموروئید را تجربه کرده و به آن مبتلا می شوند. از مهم ترین علائم آن می توان به یبوست، خون در مدفوع، خارش و… اشاره کرد.

بیماری بواسیر چیست؟

راه‌های پیشگیری از بروز بواسیر چیست؟

از مهم ترین روش‌های پیشگیری از بروز بواسیر می‌توان به مصرف خوراکی های مفید برای درمان بواسیر اشاره نمود. میوه، سبزیجات و انواع غلات سبوس دار از مهم ترین مواد فیبردار هستند که باید به آرامی وارد رژیم غذایی افراد شوند. فیبر به دلیل نرم کردن مدفوع می‌تواند نقش موثری در کاهش زور برای خارج کردن آن و بروز یا بدتر شدن بواسیر داشته باشد.

از دیگر راه‌های جلوگیری از به وجود آمدن بواسیر عدم زور زدن زیاد در هنگام اجابت، مصرف نوشیدنی‌های زیاد، ورزش و افزایش سطح فعالیت‌های بدنی می‌باشد.

زمان مناسب جراحی هموروئید

هموروئید یا بواسیر در اثر متورم شدن سیاهرگ‌های مقعد در دو نوع داخلی و خارجی به وجود می‌آید. روش‌های ساده و سرپایی هستند که فرد با استفاده از آن‌ها در منزل می‌تواند به راحتی هموروئید خود را درمان کند.

زمان مناسب جراحی هموروئید یا بواسیر دقیقا بعد از درمان دارویی و درمان خانگی هموروئید مشخص می شود. درمان اولیه هموروئید یا بواسیر در منزل می باشد. در صورت تداوم این مشکل و بروز علائم خطرناک مانند خونریزی شدید نیاز است تا بیمار برای درمان به پزشک مراجعه کند.

زمان مناسب جراحی هموروئید

درمان بواسیر با لیزر و عمل سرپایی هموروئید

بیماری بواسیر به روش‌های مختلفی درمان می‌شود. یکی از ساده‌ترین درمان‌های این بیماری را می‌توان درمان خانگی بواسیر در نظر گرفت. اگر بیماری در مراحل پیشرفته باشد و پس از تشخیص پزشک عموما دو حالت برای درمان وجود خواهد داشت.

  • درمان بواسیر به وسیله شیوه جراحی سنتی
  • درمان بواسیر با لیزر

جراحی و درمان بواسیر با لیزر که امروزه جایگزین عمل های سنتی شده، به دلیل نتایج رضایت بخشی که تا کنون داشته مورد استقبال بیماران و پزشکان قرار گرفته است. طی فرآیند لیزر بواسیر، عروق آسیب دیده مقعد با تابش اشعه مستقیم و یکپارچه اشعه لیزر و بدون درد و خونریزی از بین می‌رود. بیمار بلافاصله بعد از این عمل مرخص می شود و به زندگی عادی خود برمی‌گردد.

آیا درمان بواسیر با لیزر، درمانی قطعی است؟

بله! درمان هموروئید با لیزر روشی بسیار موثر و اثربخش برای برداشتن زوائد گوشتی در ناحیه مقعد به شمار می‌رود و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بواسیر را درمان کند. درمان قطعی بواسیر به کمک تکنولوژی لیزرهای پرتوان امکان پذیر است.

آیا درمان بواسیر با لیزر، درمانی قطعی است؟

مزیت های درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر نسبت به سایر روش ها

با شناخت انواع روش های جراحی بواسیر و آگاهی از مراقبت های بعد از عمل شاید بهتر بتوان متوجه شد که جایگاه لیزر درمانی در میان انواع روش های درمانی هموروئید کجاست و چرا به عنوان درمان قطعی بواسیر شناخته شده است.

  • در روش درمان بواسیر با لیزر نیازی به بستری بیماران نیست و درمان در کمتر از 1 ساعت انجام می‌شود.
  • در این روش بیماران تحت بیهوشی عمومی قرار نمی گیرند و فقط از بیحسی موضعی استفاده می شود.
  • در این روش درمانی خبری از تیغ جراحی نیست و پروسه‌ی درمان با تاباندن اشعه‌ی لیزر صورت می پذیرد.
  • در روش درمان هموروئید با لیزر بیمار با درد و خونریزی مواجه نخواهد شد.
  • شما فقط 1 روز زمان برای استراحت نیاز دارید و بلافاصله می توانید به محل کار خود بازگردید.
  • نیازی به تعویض پانسمان نخواهید داشت.
  • لیزر درمانی هیچگونه عوارض خطرناکی مانند بی اختیاری در دفع مدفوع و گاز روده به همراه ندارد.
  • با کمک روش درمان هموروئید با لیزر امکان بازگشت مجدد بیماری وجود ندارد.

دکتر بواسیر خانم

بسیاری از زنان ترجیح می دهند برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید و دیگر بیماری هایی که در ناحیه مقعد و تناسلی بروز می کند به دکتر متخصص هموروئید خانم مراجعه کنند.

یک دکتر بواسیر خانم، علاوه بر دانش به روز، باید مهارت و تجربه بالایی نیز در این خصوص داشته باشد. داشتن تجربه سبب می شود که هموروئیدهای مختلف با شرایط مختلفی را دیده باشد و بداند که هر کدام از آن ها از چه طریقی بهتر درمان می شوند.

دکتر بواسیر خانم

خدمات کلینیک ماه درمان

دغدغه بسیاری از بیماران پیدا کردن یک مرکز لیزر و جراحی معتبر برای درمان است. ممکن است بپرسید بهترین مرکز جراحی و لیزر بواسیر در تهران کجاست؟ تهران یک شهر پرجمعیت است که به تبع آن بیماران و مراکز درمانی زیادی در آن به فعالیت می پردازند. اما پیدا کردن بهترین مراکز جراحی و لیزر بواسیر در تهران، کار آسانی نیست. در کلینیک ماه درمان خدمات درمانی زیر نظر مجرب ترین پزشکان صورت می پذیرد.

تفاوت هموروئید و فیستول چیست؟

۱۲ بازديد

بهترین دکتر متخصص هموروئید خانم در تهران

چون که هموروئید در ناحیه حساس مقعد بروز می کند، بنابراین اغلب بانوان ترجیح می دهند برای معاینه و جراحی هموروئید خود به یک متخصص هموروئید خانم مراجعه کنند. در کلینیک ماه درمان این امکان برای مراجعه کنندگان وجود دارد که تمام کادر جراحی و لیزر هموروئید و شقاق را خانم انتخاب کنند و از این بابت ترس و خجالت نداشته باشند..

برخی بیماران خانم تصور می کنند که برای درمان هموروئید لازم است به متخصص زنان مراجعه کنند. همچنین برخی برای مراجعه به پزشک خانم برای درمان هموروئید تصور می کنند که فقط پزشک زنان می تواند به آنها کمک کند. اما این تصور اشتباه است و شما برای درمان هموروئید می توانید به متخصص جراحی عمومی خانم نیز مراجعه بفرمایید. همچنین بهتر است به جراحی مراجعه کنید که تجربه و تخصص کافی در جراحی با لیزر را داشته باشد.

دکنر متخصص هموروئید خانم

روش های درمان هموروئید

درمان هموروئید با روش های خانگی

  • مصرف فیبر بیشتر
  • مصرف آب بیشتر
  • مصرف پمادهایی برای پیشگیری از خارش

جراحی و درمان بواسیر با لیزر

درمان بواسیر با لیزر مزیت هایی فراوانی دارد که برخی از آن‌ها در زیر ذکر شده اند:

  • به بستری نیازی ندارد و شخص در همان روز( روزی که لیزر انجام داده است) از بیمارستان ترخیص می‌شود
  • به علت نداشتن بخار و دود، ایمن و بی خطر است.
  • به بافت‌های اطراف بواسیر، کمترین آسیب را می‌زند و کم عارضه می‌باشد.
  • درصد موفقیت بالایی را دارد.
  • پس از لیزر، زخم سریع تر بهبود می‌یابد.
  • در حین عمل با میزان خونریزی کمتری همراه است

درمان بواسیر با باند لاستیکی

بستن باند لاستیکی نیز یک روش دیگر درمان بواسیر داخلی است. پزشک ممکن است با کمک باند لاستیکی، باعث از بین رفتن بواسیر شود. بواسیر بسته شده به کمک باند لاستیکی بعد از 1 هفته، کوچک می‌شود و می‌افتد. گفتنی است این درمان تنها برای بواسیر داخلی استفاده می‌شود و برای انواع پیشرفته که بافت تا خارج مقعد بیمار کشیده شده، مناسب نمی باشد.
با وجودی که این روش، روش دردناکی است، ولی برای بسیاری از بیماران استفاده می‌شود; چرا که روشی بسیار کارآمد بوده و به دیگر اقدامات پزشکی نیازی نخواهد داشت

روش های درمان بواسیر

فیستول چیست؟

فیستول به هرگونه ارتباط غیر طبیعی دو قسمت از بدن گفته می‌شود، بنابراین در قسمت‌های مختلفی ممکن است شاهد بروز فیستول‌ها باشیم. رایج‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌هایی که در بدن ممکن است فیستول‌ها را ببینیم، مربوط به موارد زیر می‌شود:

  • فیستول تنفسی
  • فیستول گوش داخلی
  • فیستول چشم
  • فیستول گوارشی
  • فیستول مقعدی
  • فیستول سینوسی
  • فیستول ادراری تناسلی
  • فیستول ماهیچه‌ای
  • فیستول مقعدی

در بین تمامی مدل‌های فیستول، فیستول مقعدی و یا فیستول نشیمنگاهی می‌تواند نسبت به موارد دیگر رایج‌تر باشد. همین موضوع سبب می‌شود تا اهمیت دادن نسبت به روش‌های درمانی به کار رفته برای این نوع از فیستول نیز نسبت به دیگر موارد پر رنگ‌تر شود. معمولاً فیستول نشیمنگاهی می‌تواند با درد و خونریزی زیادی همراه باشد. این درد و خونریزی در بسیاری از مواقع حتی می‌تواند عفونت و خروج مدفوع را نیز دربرگیرد.

فیستول چیست؟

روش درمان فیستول با لیزر

برخی از افراد اعتقاد دارند که می‌توانند فیستول مقعدی را با روش دارویی درمان کنند. این موضوع کاملاً اشتباه است. تاکنون هیچ نوع مصرف دارویی برای درمان کردن این موضوع موفقیت‌آمیز نبوده است. بهترین روش برای آن که بتوانید فیستول مقعدی را درمان کنید، استفاده از لیزر درمانی است.

زمانی که از لیزر درمانی استفاده می‌کنید، متوجه می‌شوید که هم میزان درد و هم میزان خونریزی این قسمت کاهش چشمگیری پیدا کرده است و هم درمان قطعی را خواهید داشت و نگران بازگشت فیستول مقعدی نیستید

شقاق مقعدی چیست؟

دندانه‌ای ایجاد می‌شود و چون این ناحیه حسگرهای بسیار زیادی دارد، یک وضعیت فوق‌العاده دردناک را برای فرد بیمار ایجاد می‌کند ، شقاق یا فیشر مقعد به صورت یک شکاف بیضی شکل کوچک در سر مقعد است که باعث درد و خون ریزی هنگام اجابت می شود.

ایجاد شقاق مقعدی یا فیشر در بین افراد، ممکن است از هر 10 نفر حدوداً یک نفر در زندگی خود به این بیماری مبتلا شود. شقاق یا فیشر از پیدایش پارگی در مخاط یا کانال مقعد ایجاد می‌شود. وجود درد، سوزش و خونریزی در هنگام اجابت مزاج از جمله نشانه‌های شقاق مقعدی در افراد است. روش‌های مختلفی جهت درمان شقاق استفاده می‌شود.

شقاق مقعدی چیست؟

اولین روش استفاده از بی‌حس‌کننده‌های موضعی و روش‌های درمان خانگی است. در صورت تشدید علائم و عدم بهبودی شقاق، با مراجعه به پزشک و طبق نظر آن می‌توان تحت عمل جراحی، شقاق مقعد را از بین ببرید. بهترین دکتر های مربوط به حوزه تخصصی عمل شقاق مقعد در تهران را میتوانید در کلینیک ماه درمان در اختیار داشته باشید.