آرشیو بهمن ماه 1401

مجموعه ای برای درمان لیزری هموروئید (بواسیر)

جراحی فیستول با لیزر

۱۲ بازديد

در حالت عادی تمامی بافت ها و قسمت های مختلف ناحیه‌ی مقعد به صورت کاملا مجزا و جدا از یکدیگر قرار دارند و هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد. فیستول به هر گونه ارتباط و اتصال غیر طبیعی بین دو بافت یا دو ارگان بدن می گویند. فیستول مقعدی زمانی ایجاد می شود که غده های درون مقعدی دچار انسداد شوند. با گرفتن این غده ها، ورم هایی ایجاد می شود که می تواند منجر به فیستول بشود.

کانال مقعد در پایانی‌ترین مسیر دستگاه گوارش در حد فاصل دو دریچه‌ی حلقه مانند عضلانی به نام دریچه‌ی داخلی و خارجی مقعد قرار گرفته است. دریچه‌ی داخلی از جنس عضلات صاف و غیر ارادی و دریچه‌ی خارجی از عضلات اسکلتی و تحت کنترل ارادی تشکیل شده است.این دو عضله با هم می‌توانند کانال مقعد را حمایت کنند. ما بین این دو دریچه، غددی قرار گرفته است که غددی مقعدی نام دارند و ترشحات خود را به درون کانال مقعد تخلیه می‌کنند. در صورتی که خروجی یکی از این غدد مسدود شود منجر به عفونت و چرک خواهد شد. در نهایت فیستول مقعدی در نتیجه این عفونت در نزدیکی مقعد و تجمع چرک در بافت نزدیک آن ایجاد می‌شود.

با توجه به اینکه فیستول یک بیماری عفونی است، بهتر است در اولین فرصت برای درمان آن اقدام کنید. زیرا با تاخیر در درمان این عارضه و پیشرفت عفونت ممکن است تعداد مسیرهای فیستول بیشتر شود که در اینصورت جراحی فیستول با لیزر آن بسیار سخت تر و پیچیده تر خواهد بود.

جراحی فیستول با لیزر

علائم فیستول

گاهی وجود شباهت در علائم ظاهری فیستول مقعدی و هموروئید، باعث می‌شود این بیماری‌ها با هم اشتباه گرفته شود که در نهایت منجر به درمان های نامناسب می‌شود. فیستول مقعدی با توجه به اینکه در کدام ناحیه از مقعد به سطح پوست رسیده و چه مدت زمانی از ایجاد آن می‌گذرد می‌تواند علائم و نشانه های گوناگونی را در بدن افراد از خود به جای بگذارد. از مهم ترینعلائم فیستول مقعدیمی‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود یک برجستگی دردناک و سفت به هنگام لمس
  • خروج ترشحات چرکی یا خونی از سوراخ اطراف مقعد
  • خروج ترشحات بد بو از نزدیک مقعد
  • آبسه های مکرر مقعد که معمولاً با اجابت مزاج باعث درد می‌شوند
  • بی‌اختیاری مدفوع
  • درد در هنگام اجابت مزاج یا بعد از عمل دفع
  • تب که ناشی از گسترش عفونت در بدن است

علت بروز فیستول

معمولاً فیستول مقعد به دنبال یک آبسه مقعدی به وجود می‌آید که بسیار دردناک است. آبسه به دلیل انسداد یکی از غدد درون راست روده ایجاد می‌شود سپس چرک ناشی از آن در بافت‌ها به پدید آمدن یک فیستول مقعدی کمک می‌کند. حدود ۵۰ درصد از این آبسه‌ها می‌توانند به فیستول تبدیل شوند. سایر شرایطی که ممکن است باعث ایجاد این بیماری شوند، عبارتند از:

  • زایمان طبیعی سخت
  • بیماری کرون (یک بیماری التهابی روده)
  • بیماری دیورتیکولیت (عفونت کیسه های کوچک روده)
  • ابتلا به بعضی بیماری های جنسی مثل سیفلیس یا کلامیدیا
  • سرطان راست روده یا ایجاد تومورهای متعدد در انتهای روده بزرگ
  • عوارض جراحی در نزدیکی مقعد
  • برخی از بیماری‌های عفونی، به عنوان مثال اکتینومایکوز و سل

علت بروز فیستول

چه افرادی در معرض ابتلا به فیستول هستند

معمولا افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای و عفونت آبسه را تجربه می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. البته سابقه خانوادگی هم در ابتلا به این بیماری بی تاثیر نیست. معمولا مبتلایان به این بیماری، افراد بین ۲۵ تا ۵۰ سال هستند. افرادی که به بیماری‌های جنسی و عفونت‌های مقاربتی مبتلا هستند هم بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

جراحی فیستول با لیزر

برای درمان فیستول داروی خاصی وجود نداشته، به همین علت برای درمان آن، از عمل به شیوه سنتی و یا لیزردرمانی استفاده می شود. امروزه در حال حاضر لیزر فیستول تنها راه قطعی برای درمان این عارضه بوده که احتمال بازگشت آن تقریبا نزدیک به صفر است. این روش درمانی طی یک جلسه در کلینیک پزشک بدون هیچ گونه معطلی و طی یک ساعت انجام می شود.

 

طی عمل با لیزر دکتر متخصص با استفاده از اشعه به طور کامل کانال چرکی را تخلیه کرده و هیچگونه خونریزی ندارد زیرا لیزر قسمت برش را جوش می دهد. در نتیجه محل زخم نیازی به زدن بخیه ندارد از این رو محل برش خورده از داخل به بیرون شروع به ترمیم می کند. لیزر بدون ایجاد درد و خونریزی و در کمترین زمان ممکن این بیماری را درمان نموده و از نظر هزینه های درمان نیز به صرفه تر است. به علاوه انجام لیزر امکان ابتلا به سایر عفونت ها را کاهش داده و چون آسیبی به عضله اسفنکتر وارد نمیشود، بیمار دچار بی اختیاری نخواهد شد. درمان فیستول با لیزر احتمال عود بیماری را به شدت کاهش می دهد.

 

برای لیزر فیستول مقعدی در ابتدا پزشک باید شم را معاینه و علائمتان را بررسی کند، درصورتیکه کاندیدای مناسبی برای لیزر فیستول بودید اقدامات لازم انجام شود. یکی از تخصصی ترین و بهترین کلینیک ها در تهران برای عمل لیزر فیستول مقعدی کلینیک ماه درمان می باشد که با دارا بودن کادری با تجربه و حرفه ای تا پایان دوره درمان بیمار را همراهی می کنند.

جراحی فیستول با لیزر

هزینه جراحی فیستول با لیزر

در رابطه با هزینه درمان فیستول با لیزر که شاید برای بسیاری از شما دوستان سوال باشد باید بگوییم که کاملا این عمل سرپایی است و بدون نیاز به انجام بستری و بیهوشی صورت می گیرد از این رو هزینه ی آن به مراتب از هزینه های درمانی بیمارستان و انجام عمل جراحی پایین تر خواهد بود.

جهت اطلاع از هزینه دقیق درمان فیستول با لیزر و رزرو نوبت با مشاوران ما در کلینیک ماه درمان در ارتباط باشید.

علت ایجاد زگیل تناسلی چیست؟ روش های نوین درمان آن

۹ بازديد

زگیل تناسلی زائده‌ گوشتی و نرمی است که در اطراف ناحیه تناسلی یا مقعد ایجاد می‌شود و می‌تواند باعث درد، ناراحتی و خارش شود. در واقع نوعی عفونت مقاربتی است که در اثر انتقال ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. گفته می‌شود که تنها ۱۰٪ از افرادی که با HPV تماس دارند، به زگیل تناسلی مبتلا می‌شوند و بسیاری از افراد عفونت HPV دارند اما هیچ علامتی ندارند.

عوارض بیماری زگیل تناسلی

دلایل ایجاد زگیل تناسلی چیست؟

این نوع از بیماری در اثر تماس پوستی بین افراد و همچنین روابط جنسی که بین این نوع از بیماری در اثر تماس پوستی بین افراد و همچنین روابط جنسی که بین آن ها برقرار می‌شود، می‌تواند انتقال پیدا کند. این زگیل ها در اطراف مقعد و همچنین در اطراف واژن ظاهر می‌شوند و می‌توانند زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری های دیگر نیز شوند. موضوعی که در این بین اهمیت پیدا می‌کند این است که اگر به این مسئله توجه زیادی نشود می‌تواند سبب شود تا زگیل هم در بدن خود بیمار بیشتر پخش شود و هم آن که به افراد دیگر انتقال پیدا کند.آن ها برقرار می‌شود، می‌تواند انتقال پیدا کند. این زگیل ها در اطراف مقعد و همچنین در اطراف واژن ظاهر می‌شوند و می‌توانند زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری های دیگر نیز شوند.

روش های درمان زگیل تناسیل

زگیل های تناسلی می‌توانند روش‌های مختلف درمانی داشته باشند. این روش‌های درمان زگیل تناسلی نیز هر کدام میزان اثر بخشی‌های متفاوتی داشته و برای افراد مختلف می‌توانند مناسب باشند. این که زگیل‌های تناسبی ایجاد شده بر روی بدن بیمار چه ابعادی داشته باشند، چه مدت از ایجاد شدن آن‌ها گذشته باشد و یا سبک زندگی فرد و میزان مراقبت‌های پوستی او در چه مرحله‌ای باشد، همگی به روش درمانی که انتخاب می‌کند مربوط شده و بر روی آن تاثیر می‌گذارد.

  • لیزر درمانی
  • استفاده از پماد و مواد و مواد موضعی
  • کرایوتراپی
  • الکتروکوتر

بیماری بواسیر با هموروئید در واقع رگ‌های متورم نواحی تحتانی مقعد را که در اثر اعمال فشار در این قسمت دچار آسیب‌هایی شده است را میگویند. این دسته از رگ های آسیب دیده و برجسته می توانند در دو بخش (دیواره داخلی و خارجی) در مقعد نمود پیدا کنند. از آنجایی که این بیماری در دو نقطه از بدن ایجاد می شود، خود به دو نوع هموروئید داخلی و خارجی داریم.

عوامل ایجادبیماری بواسیر

از دلایل مهم و اصلی شکل گیری این بیماری می‌توان به یبوست، نشستن بیش از اندازه، اسهال مزمن، وزن بالای بیماران، دفع مدفوع سخت، انجام ورزش‌های سنگین اشاره نمود. به طور کلی هر عاملی که بتواند به نواحی مقعد فشار بیاورد، از عوامل موثر در بروز این بیماری به شمار می رود.

هموروئید چیست؟
عوامل ایجاد هموروئید

درمان بواسیر با لیزر درمانی

درمان بواسیر با لیزر، از درمان های قطعی این بیماری است که امروزه، جایگزین جراحی‌های سنتی شده است. در گذشته در هنگام جراحی این بیماری ، بیماران خونریزی و درد را بسیار احساس می کردند، در دفع خود دچار بی اختیاری می شدند، احتمال عفونت در آنها بالا بود و گاها‌‌ این بیماری قابلیت بازگشت را داشت.

درمان بواسیر با لیزر توانسته رضایت پزشکان و بیماران بسیاری را به خود جلب نماید. این روش درمان از جدیدترین متد درمان بیماری‌های نواحی نشیمنگاه به شمار می روند که کاملا بی خطر و ایمن هستند و با سرعت زیادی نیز انجام می شوند. درمان این بیماری با روش لیزردرمانی یک عمل سرپایی محسوب می‌شود که با تزریق بی حسی موضعی صورت می‌گیرد. در این روش رگ های هموروئیدی حذف می‌شوند و هیچ گونه نیازی به چاقوی جراحی نیست.

دلایل ایجاد بیماری فیستول چیست؟

فیستول به هر گونه ارتباط و یا اتصال غیر طبیعی بدن بین دو بافت یا دو ارگان گفته می‌شود. یکی از رایج‌ترین انواع فیستول مربوط به فیستول مقعدی است. در این بیماری غده‌هایی که درون مقعد قرار دارند دچار انسداد می‌شوند. انسداد و گرفتگی این غده‌ها سبب تورم این ناحیه شده و در نهایت نیز منجر به ظاهر شدن فیستول مقعدی می‌گردد.

تفاوت بین بیماری هموروئید و فیستول چیست؟

همانطور که در توضیحات بالا ذکر کردیم، بیماری هموروئید، متورم شدن رگ های مقعد و الهاب و قرمزی آخر رود بزرگ می باشد که به صورت یک توده اضافه در داخل و یا خارج از مقعد دیده می شود اما بیماری فیستول، ممکن است قسمتی از روده بزرگ بهم بچسبد و باعث مسدود شدن روده شود. فیستول اغلب در داخل روده ایجاد می شود.

فیشر چیست؟

هنگامی یک قسمتی از مقعد در اثر یبوست، زایمان، رابطه جنسی  و در کل فشار بالایی که به مقعد وارد می شود زخم می شود، که به آن فیشر یا شقاق مقعدی می گویند. در صورتی که به موقع درمان نشود، بیماری تشدید خواهد کرد، در نتیجه به موقع به پزشک مراجعه نمایید.

فیشر چیست؟

جراحی و درمان فیشر با لیزر

درمان شقاق با روش لیزردرمانی به صورت سرپایی و بدون تزریق بیهوشی انجام می شود.‌ این نوع درمان تنها در یک جلسه و توسط پزشکان متخصص انجام میگیرد. لیزردرمانی روشی است که بدون هیچ‌گونه خونریزی و درد صورت میگیرد. درمان شقاق با لیزر، احتیاجی به پانسمان ندارد. بیماران پس از انجام پروسه لیزردرمانی می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند.

در این روش هیچ نیازی به بستری شدن وجود نخواهد داشت. از نکات بسیار مهم در انجام این نوع درمان، عدم وجود عوارض جانبی آن به شمار می رود.‌ لیزردرمانی راهی است که به عنوان یک درمان قطعی برای فیشر آنال و یا شقاق محسوب می شود. همچنین احتمال عود و تشدید این بیماری در این روش حدودا صفر محاسبه شده است.

هزینه درمان بواسیر با لیزر در ایران چند است ؟

۷ بازديد

بواسیر چیست؟

منظور از بواسیر در واقع رگ های متورم شده در پایین ترین قسمت راست روده و مقعد شماست. گاهی اوقات دیواره رگ های خونی در این قسمت از روده به قدری نازک می شود، که رگ ها ملتهب و دردناک خواهند شد. به طور کلی بواسیر به عنوان یکی از مهم ترین دلایل خونریزی مقعدی شناخته می شود. هموروئید یا بواسیر بیماری است که بسیاری از افراد دوست ندارند تا زمانی که مجبور نشده اند در مورد آن به پزشک مراجعه کنند. این رفتار غلط، نه تنها کمکی به بهبود خود به خودی نخواهد کرد، بلکه ممکن است عوارضی را برای بیمار ایجاد کند که جراحی و درمان هموروئید را بسیار سخت تر خواهد کرد.

انواع بواسیر

بیماری بواسیر به دو نوع تقسیم می شود که عبارتند از:

بواسیر داخلی : این نوع از هموروئید به صورت شاخه هایی در اطراف دیواره کانال مقعدی قرار گرفته و در برخی از مواقع به بیرون کانال مقعد گسترش پیدا می کنند. هموروئید داخلی در بیشتر مواقع بدون درد بوده ولی ممکن است باعث ترشح موکوس و درد در افراد شود.

بواسیر خارجی : هموروئید خارجی قابل مشاهده بوده و احساس می شود، احتمال بروز درد ناشی از این نوع عارضه نشیمنگاهی بسیار کم می باشد. بواسیر خارجی زمانی منجر به درد می شود که در داخل آن لخته خونی ایجاد شود، در چنین حالتی درد ها شدید و ناگهانی خواهند بود.

بیماری بواسیر

علل بروز بیماری هموروئید

در پاسخ به سوال عوامل بروز بواسیر چیست ؟ به عوامل زیادی میتوان اشاره کرد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • فشار آوردن زیاد به مقعد و قسمت تحتانی روده هنگام دفع مدفوع
  • نشستن طولانی مدت برای دفع مدفوع که باعث متورم شدن رگ ها می شود
  • نگه داشتن بیش از حد مدفوع در داخل معده و ایجاد یبوست شدید
  • اسهال شدید به دلایل مختلف
  • اضافه وزن و چاقی که باعث ایجاد فشار بر روی مقعد در هنگام دفع مدفوع می شود
  • آمیزش مقعدی که متاسفانه امری رایج و نادرست می باشد
  • بارداری
  • استفاده از رژیم غذایی که در آن هیچ گونه مواد فیبری موجود نمی باشد

درمان خانگی بیماری هموروئید

غذاهای گیاهی، سبزیجات، میوه ها، غلات، آجیل، انواع دانه ها، نخود و حبوبات ازجمله خوراکی های مفید برای درمان بواسیر هستند. ملین های فیبر یا مکمل های فیبردار استفاده کنید. یکی از روش های درمان خانگی هموروئید نوشیدن آب است که باعث می شود دفع راحت تری داشته باشید و روده های شما انقباضات کمتری پیدا می کند. از دیگر راه های درمان همروئید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرتبا ورزش کنید.
  • مدت زمان زیادی در دستشویی ننشینید.
  • در زمان نیاز به دستشویی بروید.

درمان خانگی بیماری هموروئید

درمان بیماری بواسیر با لیزر

درمان بواسیر با لیزر و به وسیله فیبر نوری و تاباندن اشعه لیزر انجام می شود. این روش در بدو ورود به دنیای بیماریهای نشیمنگاهی با استقبال چشمگیر مواجه شد و به سرعت رشد کرد و بر دیگر روش های سنتی غلبه کرد.

برای درمان بواسیر به چه دکتری مراجعه کنیم؟

بعد از ظاهر شدن علائم هموروئید، مهم ترین کاری که فرد باید انجام دهد، مراجعه به یک متخصص برای برطرف کردن این نشانه ها و درمان بیماری خود می باشد. از آنجا که اغلب کسانی که با ما تماس میگیرند این سوال را دارند که برای درمان بواسیر به کدام دکتر باید مراجعه کرد، تصمیم داریم این موضوع را خیلی واضح بیان کنیم. زمانی که فرد نشانه هایی مانند برآمدگی، بیرون زدگی بواسیر یا هر کدام از چهار درجه هموروئید را دارد، بهترین گزینه متخصص جراح عمومی می باشد. وی با آگاهی از تمامی روش های درمان، متناسب با شرایط بیمار بهترین راه را انتخاب می کند.

پزشک متخصص درمان هموروئید

اگر به دنبال پزشک متخصص درمان بواسیر در تهران هستید، کلینیک ماه درمان یکی از مجرب ترین کلینیک لیزر بواسیر در تهران است که می توانید برای مشاوره و درمان بیماری تان به آن مراجعه کنید. این کلینیک با سابقه ای قدیمی و با استفاده از روش نوین لیزر، انواع بیماری های ناحیه مقعد را در کوتاه ترین زمان و با بهترین نتیجه درمان می کند.

کلینیک لیزر بواسیر در تهران

کلینیک ماه درمان تحت نظر پزشکان متخصص و با تجربه نظیر دکتر روبیک به بو و همچنین با انتخاب پرسنل حرفه ای تا کنون توانسته بهترین خدمات درمان بواسیر و سایر بیماری های نشیمنگاه را به بیماران ارائه داده و به عنوان بهترین کلینیک لیزر بواسیر شناخته شود. اگر به بیماری هموروئید مبتلا شدید، بهتر است برای درمان تعلل نکنید و همین حالا با مشاورین ما در کلینیک ماه درمان تماس بگیرید و از هزینه جراحی هموروئید و شرایط درمان مطلع شوید.

کلینیک لیزر بواسیر در تهران

درمان بواسیر در کلینیک مجهز mahdarman

  • فضایی آرام، زیبا و دوستانه
  • رعایت اصول بهداشتی با لوازم اختصاصی برای هر فرد
  • استریلیزاسیون اختصاصی برای هر بیمار(با دستگاه)
  • پیشرفته ترین دستگاه های جراحی
  • تخت های برقی پیشرفته