آرشیو مهر ماه 1402

مجموعه ای برای درمان لیزری هموروئید (بواسیر)

دکتر تشخیص و درمان بواسیر خانم

۶ بازديد

متخصص جراحی و درمان بواسیر با لیزر خانم

در کشور ایران و بعضی از کشورهای اسلامی اکثر خانم های مبتلا به بیماری هموروئید در ناحیه نشیمنگاه بیشتر تمایل دارند به یک دکتر هموروئید خانم مراجعه کنند، چون هم از لحاظ اعتقادی و هم از لحاظ حس معذب بودن با یک دکتر خانم هموروئید راحتر هستند. بنابراین به بانوان ایرانی توصیه می کنیم برای درمان هموروئید خود، اول از همه دقت کنند که به یک پزشک متخصص هموروئید، با تجربه و وجدان کاری بالا مراجعه کنند، چون شما به عنوان یک بیماری به پزشک مراجعه می کنید و نباید خجالت بکشید و معذب باشید،

باید بگوییم تفاوتی بین دکتر لیزر بواسیر خانم و آقا وجود ندارد. این تفاوت صرفاً به دلیل جنسیت پزشک نیست و بیشتر به تجربه و مهارت پزشک مربوط است. هر دو جنسیت پزشک می توانند در این زمینه تخصص داشته باشند و به همان اندازه موفق باشند.

انواع بیماری هموروئید از لحاظ فزیولوژِی

گاهی بیماری هموروئید یا بواسیر به صورت درونی و در داخل مقعد مشاهده می شود که به این نوع بواسیر، هموروئید داخلی می گویند، درمان هموروئید داخلی سختر می باشد و ممکن است درد بیشتری را متحمل شوید.

نوعی دیگر از هموروئید، هموروئید بیرونی است که به صورت یک زائد گوشتی از دهانه مقعد ائیزان است، این نوع بواسیر نیز در هنگام نشستن اذیت می کند، اما درمان و لیزر آن راحتر است و بعد از لیزر نیز درد کمتری دارد.

مزایای جراحی هموروئید با لیزر

  1. کاهش درد: لیزردرمانی بیماری هموروئید به عنوان یک روش غیرجراحی استفاده می شود. به همین دلیل این روش باعث کاهش درد در هنگام جراحی و تسکین علائم بیماری می شود.
  2. کاهش خونریزی: لیزر هموروئید بدون هیچ درد و خونریزی باعث دوره درمان و بهبود سریع تر وضعیت بیمار می شود.
  3. روش غیر جراحی : لیزر درمانی یک روش غیر جراحی برای درمان بیماری هموروئید است و نیاز به بستری شدن ندارد، در واقع جراحی بواسیر با لیزر یک جراحی سرپایی و به مدت 30 مین طول بکشد، بعد از یک ساعت بیمار می تواند مرخص شود.
  4. بازگشت سریع به فعالیت های روزانه : بعد از درمان بواسیر با لیزر، بیمار به سرعت به فعالیت های روزانه خود باز می گردد و نیاز به استراحت طولانی ندارد.
  5. کاهش احتمال تکرار دوره درمان : لیزر هموروئید، احتمال تکرار جراحی و درمان بیماری هموروئید می شود و بهبود دائمی وضعیت بیمار را فراهم می کند.
  6. عدم نیاز به بیهوشی : برای جراحی هموروئید با لیزر برای بیمار نیاز به بیهوشی نیست و این باعث کاهش خطرات جانبی است.
  7. هزینه لیزر بواسیر : هزینه جراحی بواسیر با لیزر نسبت به جراحی سنتی بواسیر کمی متفاوت و گرانتر است، در واقع زمانی که تصمیم می گیرید که با روش لیزردرمانی، بیماری خود را درمان نمایید باید هزینه بالاتری را در نظر بگیرید.

دکتر تشخیص و درمان بیماری هموروئید باید دارای ویژگی های زیر باشد:

1- تخصص در حوزه پزشکی داخلی و گوارش

2- تجربه کافی در تشخیص و درمان بیماری هموروئید

3- آشنایی با روش های تشخیصی مانند آنوسکوپی و کولونوسکوپی

4- داشتن مهارت در اجرای روش های درمانی مانند لیزر، کریوتراپی، رابطه گردان و جراحی

5- قدرت شنیداری و بینایی بالا برای تشخیص صحیح بیماری

6- توانایی ارائه مشاوره و راهنمایی به بیماران در خصوص پیشگیری و درمان هموروئید

7- داشتن روابط عالی با بیماران و توانایی ارتباط برقرار کردن با آنها